חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכירו את יפן

יפן מושכת אליה המון תיירים מידי שנה ובצדק! מדובר ביעד שהוא שילוב מדהים בין מסורות אומנותיות ותרבותיות רבות שנים לצד מודרניות מתחדשת, היא מלאה בנופים מגוונים כמו ערים עמוסות, הרים מושלגים, שמורות טבע יפיפיות ואפילו ניתן למצוא חופים אטרקטיבים. האוכל היפני, ייחודי,מגוון וטעים, הטכנולוגיה המתקדמת מורגשת במחשבה על הפרטים הקטנים בחיי היום יום והשירות הבין אישי מול היפנים (או המחשבים) נעים וקל. 

אז איך אפשר שלא להתאהב ביעד??

אז לפני שנצלול פנימה – מי אנחנו?

היי, נעים להכיר, שמי עידן נעמן 🙂 בדצמבר 2024 אני ובן הזוג שלי עדן יצאנו למסע עם כרטיס בכיוון אחד למזרח.

החלטנו שאנחנו רוצים לשתף את החוויות שלנו מהטיול המטורף הזה ובנוסף לי בתור רגישה לגלוטן היה חשוב גם לסקור ולמצוא מסעדות ללא גלוטן שיעזרו לעוד מטיילים.

טיילנו בתאילנד (פעמיים בטיול), לאוס, ויאטנם, הפיליפינים, טיוואן, יפן, קוריאה והודו.

מתרגשים מאוד לשתף אתכם במידע ובהמלצות שאספנו במהלך החודש וחצי שטיילנו ביפן הדהימה!

אינסטגרם: 

idan.naaman2

https://www.instagram.com/idan.naaman2

טיקטוק: 

idan.naaman

https://www.tiktok.com/@idan.naaman?_t=8nxXWkkT0Hy&_r=1

מתי הכי מומלץ לטוס? אז בואו נעשה סדר 

טיול ליפן יכול להיות חוויה מדהימה בכל עונה, אבל צריך לקחת בחשבון, שכל עונה מציעה משהו שונה, אם זה במחירים, באווירה, במזג האוויר או בנופים. אז בואו נתחיל:

עונת האביב (חודשי מרץ-מאי): הזמן הכי אידיאלי ואייקוני לראות את פריחת הדובדבן, מזג אוויר נעים, אך צפוף בתיירים והמחירים עולים בהתאם. 

עונת הקיץ (חודשי יוני-אוגוסט): מלא בפסטיבלים ותהלוכות יפיפיות, אך מזג האוויר חם ולח מאוד, עם סיכון לטייפונים במהלך התקופה. מה שכן, זו עונה לא רעה לטיולים בטבע, בהרים ובחופים.

עונת הסתיו (חודשי ספטמבר-נובמבר): צבעי עלי השלכת מרהיבים ומזג אוויר נעים, ואפילו מעט חם עדיין בספטמבר. זהו זמן מעולה לטיולים בפארקים ובגנים שנצבעים בכתום צהוב.

עונת החורף (חודשי דצמבר-פברואר): קר ומעולה לסקי, פחות תיירים וצפיפות, אך טמפרטורות נמוכות במיוחד. (בין 0-10 מעלות צלזיוס).

העונות הכי מומלצות הן האביב והסתיו,  מזג אוויר נעים ונופים מרהיבים.

טוקיו:

עיר הבירה של יפן, טוקיו, היא עיר ציבעונית ומרתקת: מאות מסעדות יוקרתיות לצד דוכני רחוב נפלאים, רחובות שקטים של ברים מקומים מגניבים לצד מגדלים גבוהים וחדשים, אזורי קניות עמוסים, מקדשים עתיקים ומסורת מפוארת.  עם שילוב של חדשנות ואווירה ייחודית, טוקיו מציעה חוויה בלתי נשכחת לכל מטייל. אבל, לצד כל הטוב הזה, לא יכולתי שלא להרגיש קצת מבוהלת. 

העיר שחיה 24/7 יכולה להיות מלחיצה ולא פשוטה לעיכול בהתחלה.  היפנים אמנם אנשים מקסימים שעוזרים בכל דבר, אבל רובם לא דוברי אנגלית, רחובות שיבויה ושינג’וקו תמיד עמוסים, קצב החיים מטורף ויש רעש בלתי פוסקת מרוב כמות האנשים בעיר, מה שיצר אצלי תחושת בלבול ומעט לחץ בימים הראשונים. 

עם הזמן, כשהתחלתי להסתגל, הבנתי שטוקיו היא עיר עם אנרגיה מדבקת, זרמתי עם שגעונות העיר והשתחררתי. תמיד ניסיתי להסתכל על הצד החיובי, לדוגמא גם אם העומס בתחבורה הציבורית נראה בהתחלה חוויה אינטנסיבית, אפשר גם להתסכל מהצד ולקחת השראה, הרכבות המהירות מדויקת בזמנים ומחברות בין כל קצוות העיר, מה שנותן לנו כמטיליים פתרון מצוין לתחבורה יעילה ונוחה.

הסגנוניות של טוקיו הוא השילוב המרתק בין מודרניות למסורת, אופנה ייחודית, אוכל, אדריכלות ואנימה. ממש מהר, התחלתי להתרגש מהחנויות, המסעדות השונות והטרנדיות,
ומהמקדשים והגנים השקטים שמציעים מפלט מהעיר הסואנת (ממליצה לא לוותר על ההגעה ל – Meiji jingu shrine) .

ריכזתי לכם פה כמה טיפים שיעזרו לכם לנחיתה רכה בטוקיו:

1. תחקרו על היעד לפני. תצפו בסרטונים, תחקרו מה מעניין אתכם, ותראו איזה אטרקציות ומקומות לא הייתם רוצים לוותר. ביפן מאוד קל ללכת לאיבוד מרוב עומס בעיניים ומומלץ להבין לפני איך תרצו שיהיה אופי הטיול שלכם.

2. הכירו את תחבורה הציבורית: התחבורה ביפן מאוד יעילה ומדויקת, עם רכבות שמגיעות בזמן ומסייעות להתנייד בקלות ברחבי העיר.

הסבר על ארבעה כרטיסי נסיעה עיקריים:

  • סויקָה (Suica): מתאים לטוקיו והסביבה. ניתן להשתמש גם באזורים אחרים ביפן.
  • פאסמו (PASMO): מתאים לטוקיו. דומה לסויקה אך מוגבל בעיקר לטוקיו וסביבותיה.
  • איקוקה (ICOCA): מתאים לאוסקה, קיושו ויפן המערבית. ניתן להשתמש גם בטוקיו (אבל לא בכל מקום).
  • מניקה (Manaca): מתאים לנאגויה והסביבה. 

אנחנו רכשנו את הכרטיס של האיקוקה (התחלנו את הטיול באוסקה ולא בטוקיו). ההתנהלות עם הכרטיס היא פשוטה ביותר, רוכשים כרטיס פיזי /בארנק הדיגיטלי של הנייד, מטעינים אותו בעמדות האוטומטיות שיש בכל תחנת רכבת  (או דרך האפל פיי) ונוסעים. בפועל אין הרבה הבדלים בין הכרטיסים ובמידה ואמצעי התחבורה שלכם לא מכבד את כרטיס (לדוגמא אוטובוס) תוכלו פשוט לשלם במזומן.

טיפ חשוב! 

ביפן השערי כניסה והיציאה ברוב תחנות הרכבת נשארים פתוחים, משמע הם סומכים על הציבור שיתקפו את הכרטיס בכניסה לרציף. במידה ולא תיקפתם, גם אם זה היה פעם אחת ובטעות כי מיהרתם, הכרטיס יחסם ולא תהיה לכם אופציה להשתמש בו שוב או לטעון אותו בכסף. במידה ודבר כזה קורה לכם, תאלצו ללכת לדבר עם אחראי התחנה שבה הכרטיס שלכם נחסם בה.

3. השתמשו באפליקציות ניווט: כמו Google Maps ותתכנו את המסלולים מראש, כדי להימנע מהתסכול שלא לדעת לאן ללכת ואיזה אמצעי תחבורה להשתמש ממקום למקום.

4. התנסו באוכל המקומי:  נסו לאכול במסעדות מקומיות ולא רק ברשתות בינלאומיות. אוכל רחוב כמו שיפודי יקיטורי וסושי ייתן לכם חוויה אותנטית ולא יקרה יחסית.

5. תפנו זמן למנוחה: אל תשכחו לפנק את עצמכם בהפסקות כדי להירגע בגנים שקטים או בבתי קפה נעימים, וזה יעזור לכם לשמור על איזון בין התלהבות ההתחלתית של היעד העמוס. במהלך השהות שלי, התחלתי להרגיש יותר בבית, והלחץ הראשוני נעלם. טוקיו, למרות שהיא לא תמיד קלה לעיכול, היא מקום של קסם ואנרגיה, שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בעולם.

שהשאלה שחוזרת הכי הרבה על עצמה כשמדברים איתי על טוקיו, איפה כדאי לישון?

כדי להימנע מהלחץ של חיפוש מקום לינה ברגע האחרון ולשלם יקר, אני ממליצה להזמין כמה שיותר זמן מראש את המלון / הדירה שלכם. אני ממליצה לסגור באזורים נגישים ומגניבים כמו שיבויה או שינג’וקו.

שני האזורים הללו מציעים מגוון רחב של אפשרויות לינה – ממלונות יוקרה ועד מלונות קפסולה שיותר מתאימים למי שמטייל עם תקציב נמוך. אם אתם מחפשים משהו יותר שקט ואותנטי, אזור אסאקוסה מציע גם כן לינה נוחה, עם קרבה לאטרקציות תרבותיות כמו מקדש סנסו ג’י. 

אנחנו בחרנו לישון בשיבויה במלון קפסולות שזו היה חוויה נחמדה, אך גם לא פשוטה בגלל הצפיפות וחוסר הפרטיות.

לסיכום: הכי חשוב זה לסגור את המלונות כמה שיותר מראש ולא משנה איפה תבחרו לישון, הדבר הכי חשוב זה שתהיה לכם קרבה לתחבורה ציבורית, זה יגרום להתנהלות פשוטה ויעילה. 

הסבר על האזורים בטוקיו:

1.שיבויה (Shibuya): אזור צעיר ותוסס עם חנויות אופנה, חיי לילה ותיאטרון. מפורסם ברחוב מעבר החצייה שלו שנחשב לאחד מהעמוסים ביותר בעולם.

2. שינג’וקו (Shinjuku): מרכז עסקים עם מגדלים גבוהים, קניונים ענקיים ותחנת רכבת עמוסה. תמצאו שם גם חיי לילה צבעוניים ומומלצים (לא לוותר על יציאה לבר / מועדון שם).

3. אקיהברה (Akihabara): אזור “החנונים”, אלקטרוניקה ואנימה, מלא בחנויות גאדג’טים, משחקים, וחנויות קומיקס של מנגה ואנימה.

4. אסאקוסה (Asakusa): אזור מסורתי יותר עם מקדש סנסו ג’י המפורסם ושוק נאקמיסי. מציע אווירה שונה בטוקיו של היסטוריה ואותנטיות.

5.הרג’וקו (Harajuku): מרכז אופנה ייחודית עם חנויות בגדים צבעוניות וטרנדיות, חנויות יד שנייה רבות וגם אזור יוקרתי עם חנויות מותגים.

6.גינזה (Ginza): אזור יוקרה עם חנויות בוטיק, מותגים יוקרתיים, ומסעדות מצויינות על רמה. מדובר במרכז הקניות והעיצוב של טוקיו.

7. רופונגי (Roppongi): אזור פחות עמוס וקצת יותר מקומי. גם שם תמצאו, חיי לילה עם מועדונים, ברים, גלריות אמנות, מרכזי הקניות והמסעדות איכותיות.

אטרקציות מומלצות:

טוקיו היא עיר שופעת חיים עם שלל אפשרויות לראות ולעשות, וקל ללכת לאיבוד מרוב מבחר האטרקציות המרשים שלה. אם אתם מחפשים חוויות בלתי נשכחות, הנה כמה אטרקציות שאני לא הייתי מוותרת עליהן: 

-טים לאב פלאנטס (TeamLab plants) 

אם אתם מחפשים חוויה קסומה ומרשימה בטוקיו, טים לאב הוא המקום בשבילכם! מדובר במרכז אמנות דיגיטלית ייחודי, המשלב בין טכנולוגיה ואומנות ליצירת חוויות אינטראקטיביות מרשימות וכיפיות. כל התערוכה היא חגיגה של צבעים ואורות שמגיבים לתנועה ומביאים את היצירות לחיים. השילוב של הכל יחד יוצר חוויה כיפית ומרגשת. אנחנו יצאנו מאושרים בסיום המוזיאון ולא הפסקנו להמליץ לחברים,  זו באמת האטרקציה הכי מרשימה שיש, אם רוצים לקבל חוויה ייחודית, שלא תמצאו בשום מקום אחר.

-שיבויה סקיי (Shibuya Sky)

אם אתם רוצים לראות את טוקיו מנקודת מבט שלא תשכחו זה המקום להגיע אליו. החוויה כבר מתחילה מהמעלית שסוחפת אתכם לעולם קסום שעולה עד לתצפית מדהימה שעל הגג של מגדל שיבויה. תזכו לראות נוף פנורמי עוצר נשימה של העיר ואם תהיה לכם ראות טובה אפילו תזכו לראות את הר פוג’י מהגג ותצפית עליאית על מעבר החצייה של שיבויה. ממש מומלץ להגיע בשעות האור/ לקראת השקיעה אם רוצים חוויה בלתי נשכחת ותמונות מרשימות.

-סיור ברים (Bar hooping tour)

אם עברתם עברתם את גיל 18 ובא לכם לחוות חוויה כיפית ושיכורה בטוקיו זה בהחלט האטרקציה הנכונה בשבילכם. סיור של כ-3 שעות ברחבי טוקיו (יש אופציה גם לעשות את זה בעוד מקומות ביפן), עם מדריך טיולים מקומי שיקח אתכם לברים הכי שווים שבתור תיירים לא הייתם מגיעים אליהם, הכרנו אנשים מכל העולם ונהננו מחווית אוכל ושתייה אותנטית ביפן! החלק הכי כיפי בסיור היה הקריוקי ששבר את הקרח וגרם לנו לצחוק עד שכאבה הבטן. 

-קארטינג ברחבי העיר עם פיג’מה 

אם אתם מחפשים אדרנלין טהור וחוויה בלתי נשכחת ,קארטינג ברחובות העיר, הוא בדיוק מה שאתם צריכים! דמיינו את עצמכם מתמרנים בין הרחובות העמוסים של טוקיו, כאילו אתם בתוך משחק וידאו של מריו קארט, רק בחיים האמיתיים! זו חוויית קארטינג ייחודית שמאפשרת לכם לראות את העיר מזווית אחרת תוך כדי חווית נהיגה מהירה ומלהיבה כשאתם לבושים בפיג’מה מצחיקה. 

אנחנו כל כך חיכינו לאטרקציה הזאת ואז גילנו שהיפנים לא מקבלים רשיון נהיגה בינלאומי שלא יצא באותה השנה, גם אם הוא בתוקף. כלומר, חייבים להגיע עם רשיון בינל שהוא יצא באותה השנה שאתם מטיילים בה. לכן, אל תשכחו להוציא לפי הטיסה את המסמך של הרישיון בינ”ל שלכם (עולה כמה שקלים) כדי להנות מהחוויה!

בנוסף, אל תשכחו להביא את עצמכם עם מצב רוח טוב ולבוש נוח – כי הקארטינג כולל לא מעט זיעה וכיף. וכדאי להביא גם משקפי שמש, להגנה מפני שמש או רוח. וכמובן, אל תשכחו לטעון את הטלפון שלכם כדי לתעד את הרגעים הבלתי נשכחים!

מילות סיכום:

יפן הוא יעד מרגש ומסקרן. יש בו הכל מהכל וכדי להנות מכל הטוב שהיעד מציע מבלי להיבהל מהשפע, כדי להגיע כמה שיותר מוכנים. 

תזכרו לקחת הפסקות מנוחה ולהנות גם מהטבע המרשים של יפן, המקדשים השלווים וכמובן האוכל הייחודי.

אל תשכחו לעשות שופינג ולטייל באזורים המומלצים ותקדישו מספיק זמן לחקר על התרבות העשירה של יפן.

שתפו
דילוג לתוכן